Dialogarena for industri og politikk

Dialogarena for industri og politikk

LO, NHO og Powered by Telemark inviterte alle de nyvalgte ordførerne i Grenlandskommunen og fylkesordføreren til dialog med industriledere og -tillitsvalgte. Heldigvis takket de fleste ja, og dialogarenaen ble ekstra styrket da olje- og energiminister Terje Aasland deltok.

En rapport om energisituasjonen i Vestfold og Telemark har nylig blitt presentert, og den viser at vi styrer mot et regionalt kraftunderskudd. Dette er en bekymringsfull utvikling som kan få store konsekvenser for industrien vår og våre muligheter til å skape nye arbeidsplasser samtidig som vi reduserer klimagassutslippene.

Kunnskapsbasert dialog om hva regionen kan gjøre for å produsere kraft, kutte utslipp og skape arbeidsplasser og hindre høye strømpriser må til.

Dialogarena med politikere og industriens og fagbevegelsens blir ekstra viktig, og vi hadde en oppløftende start med møte på Adminiet Herøya denne uka. Det inviteres til flere ulike dialogarenaer etter hvert. Vi i LO ønsker å inkludere så mange som mulig.

IMG_1101.jpg

IMG_1102.jpg