Nå får du Egen pensjonskonto som fordel fra LOfavør

Nå får du Egen pensjonskonto som fordel fra LOfavør

1. februar 2021 får du din egen pensjonskonto. Her vil innskuddspensjon fra tidligere arbeidsgivere automatisk samles hos din nåværende arbeidsgivers pensjonsleverandør, med mindre du selv gjør et aktivt valg.

Stortinget har vedtatt at alle oppsparte pensjonsmidler i form av innskuddspensjon skal samles på en pensjonskonto hos din nåværende arbeidsgiver. Samtidig åpnes det opp for at du som ansatt selv kan velge hvem som skal forvalte din pensjon. Egen pensjonskonto og fritt valg av pensjonsleverandør innføres i 2021, og sørger for at ansatte i privat sektor får samlet oversikt over sin pensjon på én konto.

–  Når pensjonen din samles ett sted får du bedre oversikt og lavere gebyrer, og da også mer pensjon for hver sparte krone, sier Peggy Hessen Følsvik, nestleder i LO. I tillegg står du nå fritt til å velge hvor og hvordan pensjonen din skal forvaltes.

Du får egen pensjonskonto 1. februar 2021, og fra denne datoen kan du selv samle pensjonen din der du måtte ønske. Selve flyttingen av pensjonen skjer mellom 1. mai og 30. november.

Les mer på lofavør.no

Ole-Henrik Olsen