Regionmesterskap i Studentbedrifter gjennomført

Regionmesterskap i studentbedrifter gjennomført

Ungt Enterprenørskap Vestfold og Telemark arrangerte regionmesterskap i studentbedrifter den 15. mai på Bok- og blueshuset på Notodden. LO Vestfold og Telemark var tilstede og ledet juryen for beste HR-bedrift.

Regionmesterskapet for studentbedrifter (RMSB) hadde nærmere 100 deltakende studenter representert gjennom 23 studentbedrifter ved Universitetet i Sørøst-Norge. Disse konkurrerte om totalt 4 NM-plasser (NM Studentbedrift foregår 6 .juni i Oslo), og har jobbet med sine ideer i alt fra noen måneder til ett år.

Det årlige mesterskapet er en nettverks-, salgs, og markedsføringsarena hvor Studentbedriftene deltar i inntil seks kategorier. Alle årets 23 studentbedrifter deltok i kategorien «Beste Studentbedrift», og har i tillegg valgt hvilke andre kategorier de ønsker å delta i. I disse deltok det derfor et færre antall enn alle som var påmeldt. Alle studentene pitchet sin idé foran alle under «Two minutes to convince», hadde paneltinervju på eget rom med presentasjon i kategorien «Beste Studentbedrift», samt hadde intervju på stand i øvrige kategorier.

LO Vestfold og Telemarks ungdomssekretær Eivind Yrjan Stamnes deltok på regionmesterskapet som leder av juryen for beste HR-bedrift, og melder om god stemning blant studentene og juryer som virkelig lot seg imponere av kreativiteten, gründerferdighetene og ståpåviljen til de konkurrerende studentbedriftene.

Det var mange gode studentbedrifter som deltok i årets regionmesterskap!

Daglig leder i Ungt Entreprenørskap Vestfold og Telemark, Ann-Iren Haugen og ungdomssekretær i LO Vestfold og Telemark, Eivind Yrjan Stamnes.

Bok- og blueshuset på Notodden var åstedet for årets regionmesterskap!

Eivind Yrjan Stamnes

Faglig ungdomssekretær