Telemarkskveld i Oslo 6. mars

Bilde av innledere på Telemarkskveld

Telemarkskveld i Oslo 6. mars

Dagens og morgendagens telemarkinger inviteres til inspirasjon og nettverksbygging onsdag 6. mars kl. 17.00 på Trekanten Bar i Oslo. Fylkeskommunen er vertskap sammen med LO, NHO og en rekke andre organisasjoner. Målet er å nå deltakere som kan tenke seg å flytte hjem til fylket hvor vi trenger flere dyktige ansatte både i privat og offentlig sektor. Vi oppfordrer alle i vårt nettverk til å dele invitasjonen.

Alle som møter vil få korte og fyndige innlegg fra telemarkinger som:

· Anita Kåss – Gründer, lege, forsker og forfatter – med Norgesrekord på 800 MNOK for lisensen til en ny medisin

· Pia Prestmo – Myndighetskontakt i Heidelberg Materials om Brevikseventyret som skal fange 400.000 tonn CO2, en historie som bl.a. er delt med 450 millioner lesere av National Geographic

· Stein Lier Hansen – Nylig avgått leder av Norsk Industri som har begynt i Bellona om Telemarks posisjon og muligheter i det grønne skiftet

· Stian Madshus – Direktør i batterimaterialselskapet Vianode, som har som ambisjon å levere materialer til 3 millioner elbiler fra 2030. Selskapet investerer nå 2 milliarder kroner i sin første industrielle fabrikk på Herøya, hvor produksjonen starter senere i år

· Stian Råmunddal – Sjef for SELTOR som har gått fra å være en liten entreprenør i Telemark til å bli en stor i Oslo

· Annett Stabell – kommunikasjonsrådgiver i ABB inviterer til å bli med å elektrifisere verden – fra lille Skien

· Du får også skråblikk på Grenland fra «supporterfrue» Line Victoria Husby Sørensen

· Du får muligheten til å møte representanter fra en rekke bedrifter i Grenland og Telemark som ønsker å rekruttere flinke folk.

· Reeperbahn Cowboys, bandet til Seljordkaren Stian Råmunddal, holder en mini-konsert i løpet av kvelden!

Påmelding skjer her.

Irene Bordier Haukedal