LO Ingeniør
NHOs arbeidslivsdirektør Nina Melsom intervjues i episode 2 av LO Ingeniørs podcast Brobyggerne. Foto: Frode Ersfjord

Medbestemmelse: Skal sjefen bestemme alt?

– Mange arbeidstakere skjønner faktisk ikke verdien av å være medlem i en fagforening, sier NHOs arbeidslivsdirektør Nina Melsom i denne episoden av Brobyggerne, LO Ingeniørs egen podcast.

Publisert 01.10.18

I denne episoden av LO Ingeniørs podcast «Brobyggerne», står temaet medbestemmelse på dagsorden. Frode og Frode er nemlig nysgjerrige og reiser rundt for å treffe brobyggere i Norge. De spør seg hvordan politikere og samfunnsaktører som er uenige i alt – kan bygge broer for et bedre samfunn?

Utgangspunktet for samtalen er Medbestemmelsesbarometeret som gjøres av OsloMet Storbyuniversitet. Barometeret tar for seg graden av medbestemmelse i arbeidslivet, og eies av et partnerskap bestående av følgende seks forbund: Den norske legeforening, Politiets Fellesforbund, Forskerforbundet, Forbundet for Ledelse og Teknikk, SAFE og Lederne.

Lytt i denne episoden til NHOs arbeidslivsdirektør Nina Melsom.

Det skrytes av sikkerhetsnettet som fanger deg opp om du blir arbeidsledig, fordi det bidrar til at vi tør å ta i bruk ny teknologi. Organisering fremsnakkes sterkt. Vi får høre betraktninger om fallende organisasjonsgrad. Og ikke minst får vi høre om tilleggsavtale 4, Teknologiavtalen.

Følg podcasten Brobyggerne her:

SoundCloud:

iTunes