Landsorganisasjonen i Norge

Internasjonalt

Det norske menneskerettighetsfonds jubileum

Det norske menneskerettighetsfond har invitert en rekke spennende innledere til Norge i anledning sin jubileumskonferanse den 13. november på Nobels fredssenter. Gå ikke glipp av blant annet Frokostmøte med FN-topp Michel Forst og fagseminaret Hvordan bekjempe moderne slaveri i Norge?

Publisert 08.11.18, endret09.11.18 Av: LO - Informasjons- og rådgivningsavdelingen

LO er en av fem eierorganisasjoner og har vært med fra fondet ble startet. Her er noen av de ulike eventene Det norske menneskrettighetsfond er med på å arrangere i anledning 30-års jubileet.

Mandag 12. november - Frokostmøte med FN-topp Michel Forst

Hvordan kan næringslivet støtte opp om ytringsfriheten og menneskerettighetsforkjempere?

FNs spesialrapportør for menneskerettighetsforkjempere, Michel Forst, vil presentere FNs forventninger til næringslivet på et frokostmøte 12. november i IEHs lokaler. Forst avsluttet nylig en nedslående FN-rapport som viser at ytringsfriheten og menneskerettighetsforkjempere er mer truet enn på lenge. Mauricio Lazala, assisterende direktør ved Business & Human Rights Resource vil sammen med IEH-leder Heidi Furustøl lede en rundebordsdiskusjon om temaet.
Les mer om frokostmøte her

Tirsdag 13. november - Det norske menneskerettighetsfonds jubileumskonferanse

Det norske menneskerettighetsfond inviterer til jubileumskonferanse 13. november i Nobels Fredssenter. Det er 30 år siden Det norske menneskerettighetsfond ble opprettet. Jubileumskonferansen vil handle om den internasjonale menneskerettighetsbevegelsen og se nærmere på fortiden, nåtiden og framtiden for menneskerettighetsarbeid globalt.
Les mer om jubileumskonferansen her

Onsdag 14. november - Hvordan bekjempe moderne slaveri i Norge?

Det norske menneskerettighetsfond, Raftostiftelsen, Initiativ for Etisk Handel, Mellomkirkelig Råd og Global Uke mot Moderne Slaveri inviterer til fagseminar på Melahuset om hvordan vi kan bekjempe moderne slaveri i Norge.
Les mer om fagseminaret her

Komplett oversikt over ulike eventer Det norske menneskrettighetsfond er med på å arrangere i anledning 30-års jubileet sitt neste uke.

Flere aktuelle saker

Se alle artikler