Landsorganisasjonen i Norge

Klima

Earth Hour 2018

Lørdag 24. mars er det klart for den årlige markeringen av Earth Hour. - En god anledning til å få opp miljøbevisstheten og oppmerksomheten om klimaarbeid, sier LO-leder Hans-Christian Gabrielsen.

Lørdag 24. mars 2018 markeres Earth Hour for ellevte gang. Det hele startet som en enkel idé som raskt utviklet seg til å bli et globalt fenomen. Flere hundre millioner mennesker slukker lyset én time samme kveld, som et globalt og visuelt uttrykk for folks vilje og evne til å stå sammen mot klimaendringene. I fjor feiret kampanjen sitt 10-årsjubileum.

Earth Hour på Facebook!

#Connect2Earth er slagordet for årets kampanje. Det handler om at en bærekraftig fremtid starter med våre handliger i dag. Det handler om at noen av de tingene som vi tar for gitt, kan ha stor innvirkning på miljøet. Og det handler om å gi noe tilbake til jordkloden, som er det eneste hjemmet vi har. Les mer om kampanjen her!

Dette kan du gjøre for å markere Earth Hour:

• Gå til http://www.earthhour.no/, trykk på ”Meld deg på”, registrer deg/dere på facebooksiden – og dere er med!
  • Informer kolleger og venner om Earth Hour
  • Slukk lyset i egne lokaler, bygg og hjemme lørdag 24. mars klokken 20.30-21.30

Flere aktuelle saker

Se alle artikler